1- آموزش مفهومی انواع متغیر ها در پایتون

تمرین بخش اول:

کار با متغیر ها

در محیط شِل تمارین زیر را انجام دهید:

  • متغیری درست کنید که نمایانگر سن شما باشد.
  • فرض کنید روز تولد شماست. یک عدد به متغیر سن خودتان استفاده کنید.
  • متغیری از جنس رشته (استرینگ) درست کنید که در آن جمله تولدت مبارک باشد.
  • متغیری درست کنید، که نام شما در آن است.
  • دو متغیر را به هم بچسبانید و روز تولدتان را به خودتان تبریک بگویید.
  • لیستی درست کیند که در آن نام ماه های سال قرار گرفته است.
  • سومین ماه سال را از این لیست نمایش دهید. دقت کنید که برای نمایش سومین ماه باید شماره ی 2 را برگردانید.
  • دیکشنری درست کیند که مشخصات مختلف یک موبایل در آن باشد. شامل اسم مدل، نام کمپانی، میزان رم، پیکسل دوربین اصلی: می توانید از سایت دیجیکالا اطلاعات را پیدا کنید.
  • سه دیکشنری دیگر از 3 موبایل دیگر هم به همین شیوه ایجاد کنید.
  • لیستی از چهار دیکشنری مشخصات موبایل را در یک لیست قرار دهید.
  • متغیری تعریف کنید و مقدار آن را برابر با 10 قرار دهید. با نوشتن moteghayer **2 آن را به توان دو برسانید! (از این نکته در تمارین آینده استفاده خواهید کرد!)

میزان رم موبایل دوم را که در لیست قرار گرفته است نمایش دهید.